Kyproksen tasavallan suurlähettiläs vieraili Turussa.

May 17, 2018

Varsinais-Suomen SINIBARETIT RY TURKU sai harvinaisen vieraan
Sinibareteissa on paljon kriha-veteraaneja, jotka ovat palvelleet Kyproksella jo vuonna 1964 sekä sodan 1974 aikana. Kyproksen Tasavallan Suomen suurlähettiläs Mr. Evangelos Savva tuli katsomaan Turkuun 15/5/2018 sinibaretteja. Hän kertoi lämpimät tervehdykset sekä nosti esille vielä 1973 Kyproksella kateisiin jääneitä henkilöitä ja pientä mahdollisuutta jonkun barettiveljen tietävän näiden kohtalosta, jolloin voitaisiin aloittaa tutkimukset ja käyttää apuna tarvittaessa DNA-tekniikkaa.

Mr. Savva piti lämminhenkisen puheen kiittäen kaikkia sinibaretteja, jotka ovat palvelleet Kyproksella sydämestään.
Teuvo Tikkanen oli taasen toivottanut suurlähettilään tervetulleeksi ja muisteli suomalaisten saapumista Kyprokselle: ” He tulivat pyörillä, polkien pitkän marssin helteessä, eivät panssarein”.
Suomi-Kypros yhdistys ry:n puheenjohtaja Antsu Vuorinen kiitti omassa puheessaan sinibaretteja Kypros-tuntemuksen lisäämisestä Suomessa. Se on omalta osaltaan edistänyt sekä matkailua että kultturii yhteistyötä. Lisäksi hän toivotti sinibaretit tervetulleiksi yhdistyksen tilaisuuksiin ja toivottavasti osa myös liittyy jäseniksi.
Kahvin ja kaakun kera jatkettiin ja suurlähettiläällä oli vielä tuomisia: Kyproslaista viiniä, makua ja muistoja Afroditen saarelta.
Todella rento maansa edustaja, jonka kanssa aika soljui äkkiä.

Tässä linkki tapahtuman valokuviin.

Web-Avrio blogi:

Vuosikokous 2019