• Antsu

Teuvo Tikkanen, In Memoriam

Updated: Jan 15, 2022

Yhdistyksemme pitkäaikainen hallituksen jäsen Teuvo Tikkanen nukkui pois 09.01.2022.

Yhdistystoiminta ja Kypros olivat hänelle tärkeitä asioita. Hän oli aina aktiivisesti mukana tapahtumissa, oli sitten kokous, juhlat tai Matkamessut.

Yksi Teuvon harrastuksista oli valokuvaus ja hänen kuviaan oli esillä osana “Valokuvanäyttely - Photo exhibition Kypros - Cyprus Teuvo Tikkanen “Olin kerran Kyproksella”.”

Näyttely oli mielenkiintoinen ja sisälsi kuvia 70-luvulta aina tähän päivään.

Teuvo lähti Kyprokselle heti kun oli mahdollista. Hän oli2JK:n joukkueenjohtaja ja Nikosiassa 1JK:n varapäällikkö, yliluutnantti.

Matkamessuilla hänen ajatuksensa oli: “Kypros-osastolla on helppo esitellä Afroditen saarta. Kyproksella on suuri vetovoima kävijöiden keskuudessa.”

Sinibaretit tulivat usein juttelemaan hänen kanssaan ja muistelemaan Kypros aikojaan. Muistan erään tilaisuuden Turussa jossa Teuvo Tikkanen toivotti suurlähettilään tervetulleeksi ja muisteli suomalaisten sinibarettien saapumista Kyprokselle: ”He tulivat pyörillä, polkien pitkän marssin helteessä, eivät panssarein”.

Jään kaipaamaan hänen kanssaan käymiäni keskusteluja maailman poliittisesta tilanteesta, Kyproksesta, hänen positiivista asennettaan ja hymyään.

“Minulle Kyproksen kuvat ovat ääniä, hajuja ja värejä. Missään kaskaat eivät siritä niin kuin Kyproksella...Se ei muutu koskaan, aina ilman ensimmäiset henkäykset ovat riemastuttavia. Olen taas Kyproksella!“

Tässä linkki artikkeliin, jonka hän kirjoitti Avrio-Blogiimme: Kyproksen kuvia ja ääniä

RIP ystävä

Antsu Vuorinen Puheenjohtaja